Czas na makaron. Dzisiaj szybkie i proste danie, makaron w sosie orzechowym. Ja zrobiłam dwie wersję jedną z makaronem do ramenu, a druga była z makaronem ryżowym. Użyłam też bardzo ostrej papryczki habanero.

Składniki:

makaron

cebula

0,5 cm imbiru

1/3 bardzo ostrej papryczki

2 ząbki czosnku

pęczek dymki

2 słodkie, czerwone papryki

3-4 łyżki masła orzechowego

500 ml mlek kokosowego

2-3 łyżki sosu teriyaki

sos sojowy

liście kolendry do smaku

Wykonanie:

Makaron ugotowałam. Drobno pokroiłam cebulę i podsmażyłam ją na oliwie. Dodałam bardzo drobno pokrojone ostrą paprykę, imbir i czosnek. Podsmażyłam. Dodałam sos teriyaki. Czerwoną paprykę pokroiłam w kostkę i wrzuciłam na patelnie. Co jakiś czas mieszałam, po 5 min wrzuciłam masło orzechowe, wymieszałam, trzymałam na patelni kilka minut, wlałam mleko kokosowe. Po 2-3 minutach dodałam pokrojoną dymkę. Dodałam do smaku sos sojowy, wrzuciłam makaron, dodałam posiekaną kolendrę i posypałam po wierzchu orzeszkami nerkowca.

Makaron w sosie orzechowym

Dodaj komentarz