Daily Archives: 27 Maj 2019

Wegańska carbonara

To danie robi chyba największą furorę wśród moich znajomych. Jest proste i stosunkowo szybkie w przygotowaniu.

Składniki do sosu

1 szklanka mleka sojowego,

1/2 szklanki oleju,

1 łyżka płatków drożdżowych,

Sok z 1/2 cytryny

Przyprawy: czosnek, sól czarna, pieprz

Mleko wlewamy do blendera, dodajemy wszystko oprócz oleju. Blendujemy do wymieszania składników. Następnie wlewamy 1/3 oleju, blendujemy, wlewamy resztę oleju i blendujemy kilka mimut, aż sos zacznie gęstnieć

Składniki do „bazy”:

1 cebula,

2 opakowania wędzonego tofu, 2 x 180 g

Kilka łyżek ciemnego sosu sojowego

Olej do smażenia

Natka pietruszki do dekoracji

Tofu kroimy na wąskie paseczki, takie jak kawałki boczku w tradycyjnej carbonarze.

Dodajemy sos sojowy, powinien on dokładnie pokryć całe nasze tofu. Marynujemy ok 30 min lub dłużej.

Cebulę kroimy w piórka i podsmażamy, zdejmujemy z patelni. Na tej samej patelni podsmażamy marynowane tofu. Ja to robię partiami, tak aby tofu dokładnie podsmażyć z obu stron.

Łączymy ze sobą wszystkie składniki i podajemy z makaronem.

Smacznego!!!

Jeśli przepis Wam się spodobał udostępniajcie ❤️

Domowy kisiel

Czasem jest tak, że trzeba przygotować coś na szybko, albo słyszę: mamo! Mamy kisiel?

Od dawna nie ma u mnie w domu kupnego kisielu ani budyniu.

Można w kilka minut przygotować swój własny, domowy, najlepszy na świecie kisiel lub budyń😍

Wystarczy garść ulubionych owoców, maliny, borówki, truskawki (mogą być mrożone), wrzucamy do garnka. Łyżkę mąki ziemniaczanej rozprowadzamy w szklance wody, powoli wlewamy do garnka, cały czas mieszając. Dodajemy trochę słodzika. Podgrzewy i nadal cały czas mieszamy, do uzyskania odpowiedniej konsystencji. Gotowe.

Zamiast wody możemy użyć dowolnego mleka roślinnego i powstanie nam pyszny budyń.

Smacznego!

kotlety marchewkowe

Kto nie lubi kotletów? pewnie się taki ktoś znajdzie, ale ja je kocham. Lubię takie dobrze podsmażone i chrupiące z zewnątrz i miękkie w środku.

Podaję Wam przepis na kotlety z marchwii. Potrzebne będzie: 5 szklanek tartej na małych oczkach marchwii, 3 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej, 3 opakowania naturalnego tofu (takie po 200 gr), 8 łyżek płatków owsianych, 2 łyżki siemienia lnianego, 3 łyżki płatków drożdżowych, sól, pieprz, kumin, wędzona papryka.

Tofu blendujemy na gładką masę, łączymy z marchwią, kaszą jaglaną, dodajemy, również zblendowane na mąkę, płatki owsiane i siemię lniane, mieszmy. Dodajemy resztę składników, przyprawy dodajemy według własnego uznania, ja lubię ostrzejsze smaki.

Zostawiamy na kilka minut, aby płatki owsiane wchłonęły nadmiar wilgoci. Następnie formujemy małe, okrągłe kotleciki i smażymy na rozgrzanym oleju po 3-4 minuty z każdej strony. Smacznego!!!

U mnie dzisiaj z tłuczonymi ziemniakami i sałatką z tego przepisu: https://zojka72.wordpress.com/2019/05/27/salatka-z-rukoli-i-roszponki/

sałatka z rukoli i roszponki

Sałatki i surówki nie są moją mocną stroną, ale bardzo je lubię. Dzisiaj zrobiłam coś bardzo prostego, surówkę z rukoli i roszponki – dodałam po jednym pojemniku. Do tego: 2 pomidory, 2 czerwone papryki, 1 długi ogórek, cebula dymka i szczypiorek – wszystko pokrojone na mniejsze części.

Dresing zrobiłam ze szczawiu – mały pęczek, dodałam oliwę, syrop z agawy, sól, pieprz i czosnek granulowany. Dokładnie zblendowałam i wymieszałam z warzywami. Wszystko posypałam prażonym słonecznikiem.

Jak widzicie nic trudnego, a całkiem smaczne i pasujące do obiadu.